Все разделы
  • @
  • «»{}∼
Essays on Price Competition and Firm Strategies in Oligopolies

Essays on Price Competition and Firm Strategies in Oligopolies

138616970
9175 руб.
Добавить в корзину
Описание
Firms practice poaching of their rival's customers in markets where they are able to identify between their own customers and those of the rivals. This practice results in inefficiently high switching. In some of these markets firms also use strategies that make poaching by rival firms harder. Dr. Heisnam Singh explores the practice of firms requiring customers to sign contracts that are of pre-specified duration specifying early termination charges. If contract with breach penalty is available, firms find it privately optimal to use it. However when all firms use it they are worse off and results in lower than efficient switching. Consumers may be better off or worse off. Dr. Singh also examines the pricing decision of a typical firm that sells more than one product in markets where products are strategic complements and the firms have some market power. He find empirical evidence using data from the US wholesale market for unbranded gasoline that a firm internalizes the strategic complementarities when optimally choosing its prices.
Эта книга будет изготовлена в соответствии с Вашим заказом по технологии Print-on-Demand компанией ООО «Книга по Требованию». Print-on-Demand - это технология печати книг по Вашему заказу на цифровом типографском оборудовании. Книга, произведенная по технологии Print-on-Demand (POD) представляет собой классическую печатную книгу с соблюдением всех стандартов качества, от офсетной бумаги и плотного картона до качественного клея, используемого при изготовлении. Черно-белая текстовая или полноцветная иллюстрированная книга (в зависимости от исходного файла, подготовленного к печати) может быть изготовлена в разных вариантах: - в мягкой обложке (Клеевое Бесшвейное Скрепление); - скрепление скобой (для книг с небольшим количеством страниц); - в твердом переплете с клееным текстовым блоком; Материалы, используемые при производстве книги: - бумага текстового блока - офсетная (белая или кремовая) 80 г/м2 - мягкая обложка - бумага мелованная 250 г/м2; - ламинация обложки - матовая или глянцевая; - твердый переплет - картон 2 мм, каптал, белые форзацы, прямой корешок - сверхпрочный полимерный клей; - каждая книга упакована в термопленку. Каждый заказ обрабатывается в индивидуальном порядке: каждой книге, напечатанной по технологии Print-on-Demand, присваивается уникальный номер.