Книги
  • @
  • «»{}∼
Media and Revolt

Media and Revolt

135129777
4237.5 руб.
Добавить в корзину
Описание
"...a timely, truly interdisciplinary, and much needed volume on the relationship between (mass) media, social movements and protests." · Peter N. Funke, University of South Florida

In what ways have social movements attracted the attention of the mass media since the sixties? How have activists influenced public attention via visual symbols, images, and protest performances in that period? And how do mass media cover and frame specific protest issues? Drawing on contributions from media scholars, historians, and sociologists, this volume explores the dynamic interplay between social movements, activists, and mass media from the 1960s to the present. It introduces the most relevant theoretical approaches to such issues and offers a variety of case studies ranging from print media, film, and television to Internet and social media.

Kathrin Fahlenbrach is Professor for Media and Communication Studies at Hamburg University, Germany. Her publications on protest movements and media include a book on visual protest of the student movement in mass media. Together with Martin Klimke and Joachim Scharloth, she is editor of the series "Protest, Culture, and Society" (Berghahn Books, New York/Oxford).

Erling Sivertsen is Associate Professor at the Faculty of Media and Journalism, Volda University College, Norway. He teaches Media Studies and Photojournalism. Sivertsen is a sociologist who has published several studies on the media and politicians, media and banks, and on photography and mobile communication in journalism.

Rolf Werenskjold is Associate Professor at the Faculty of Media and Journalism, Volda University College, Norway. He teaches Media Studies and Media History. He is a historian and media scholar who has published several studies on the media and 1968, modern American history, and Norwegian foreign news journalism during the Cold War.

Эта книга будет изготовлена в соответствии с Вашим заказом по технологии Print-on-Demand компанией ООО «Книга по Требованию». Print-on-Demand - это технология печати книг по Вашему заказу на цифровом типографском оборудовании. Книга, произведенная по технологии Print-on-Demand (POD) представляет собой классическую печатную книгу с соблюдением всех стандартов качества, от офсетной бумаги и плотного картона до качественного клея, используемого при изготовлении. Черно-белая текстовая или полноцветная иллюстрированная книга (в зависимости от исходного файла, подготовленного к печати) может быть изготовлена в разных вариантах: - в мягкой обложке (Клеевое Бесшвейное Скрепление); - скрепление скобой (для книг с небольшим количеством страниц); - в твердом переплете с клееным текстовым блоком; Материалы, используемые при производстве книги: - бумага текстового блока - офсетная (белая или кремовая) 80 г/м2 - мягкая обложка - бумага мелованная 250 г/м2; - ламинация обложки - матовая или глянцевая; - твердый переплет - картон 2 мм, каптал, белые форзацы, прямой корешок - сверхпрочный полимерный клей; - каждая книга упакована в термопленку. Каждый заказ обрабатывается в индивидуальном порядке: каждой книге, напечатанной по технологии Print-on-Demand, присваивается уникальный номер.