Affective Computing for Computer Games

Affective Computing for Computer Games

138617003
9187.5 руб.
Добавить в корзину
Описание
Just like traditional AI applications, game AI mainly focuses on rational inference. But in the real world, human decision making is not only involving rationality, but also sense. In this book, we propose an architecture for the bot designers to include affective computing in a game bot by attributing emotions to the bot. The architecture is based upon a variety of theories, including the famous OCC model. It treats Joy, Fear, Anger, Disgust, and Distress as five basic emotions. It uses three emotional variables, namely, Desirability of an event, Blameworthiness or Praiseworthiness of an action, and Appealingness of an object, to evaluate how a specific emotion is affected by the environment. In addition to an ordinary Rational Action Engine, which controls the rational behavior of a bot, we add an Emotional Action Engine in the architecture to make the emotional behavior possible. An Action Arbitrator is equipped to decide, given a specific time and space, whether a bot should follow the rational or emotional inference. The arbitrator simulates how humans solve the conflicts between reason and emotion.
Эта книга будет изготовлена в соответствии с Вашим заказом по технологии Print-on-Demand компанией ООО «Книга по Требованию». Print-on-Demand - это технология печати книг по Вашему заказу на цифровом типографском оборудовании. Книга, произведенная по технологии Print-on-Demand (POD) представляет собой классическую печатную книгу с соблюдением всех стандартов качества, от офсетной бумаги и плотного картона до качественного клея, используемого при изготовлении. Черно-белая текстовая или полноцветная иллюстрированная книга (в зависимости от исходного файла, подготовленного к печати) может быть изготовлена в разных вариантах: - в мягкой обложке (Клеевое Бесшвейное Скрепление); - скрепление скобой (для книг с небольшим количеством страниц); - в твердом переплете с клееным текстовым блоком; Материалы, используемые при производстве книги: - бумага текстового блока - офсетная (белая или кремовая) 80 г/м2 - мягкая обложка - бумага мелованная 250 г/м2; - ламинация обложки - матовая или глянцевая; - твердый переплет - картон 2 мм, каптал, белые форзацы, прямой корешок - сверхпрочный полимерный клей; - каждая книга упакована в термопленку. Каждый заказ обрабатывается в индивидуальном порядке: каждой книге, напечатанной по технологии Print-on-Demand, присваивается уникальный номер.