Appropriation of Bollywood Movies by Poor Youth in Addis Ababa

Appropriation of Bollywood Movies by Poor Youth in Addis Ababa

138617078
9337.5 руб.
Добавить в корзину
Рекомендуем также
Описание
Ethiopia, as part of the world-wide trend of influence brought about by globalization, is subject to a situation marked by the increased flow into the country and consumption by the local audience of foreign-produced media and cultural products. This study, in particular, attempted to examine the web of meanings that arises from the viewing of Bollywood amongst Ethiopian youth.The findings of the study show that local audiences in their interaction with media messages produced in settings far removed from theirs, actively interpret them in light of the subjective values, aspirations andconcerns within their lives, which appears to be contrary to the premises of the media imperialism thesis. The notion of homogenization fails to accurately describe the consumption of foreign media messages by local audiences. The study also shows that the coming into the picture of such regional media images as produced by nations like India raises the question whether media/cultural imperialism thesis is adequate in terms of explaining the overwhelmingly complicated global exchange and transfer of cultural materials.
Эта книга будет изготовлена в соответствии с Вашим заказом по технологии Print-on-Demand компанией ООО «Книга по Требованию». Print-on-Demand - это технология печати книг по Вашему заказу на цифровом типографском оборудовании. Книга, произведенная по технологии Print-on-Demand (POD) представляет собой классическую печатную книгу с соблюдением всех стандартов качества, от офсетной бумаги и плотного картона до качественного клея, используемого при изготовлении. Черно-белая текстовая или полноцветная иллюстрированная книга (в зависимости от исходного файла, подготовленного к печати) может быть изготовлена в разных вариантах: - в мягкой обложке (Клеевое Бесшвейное Скрепление); - скрепление скобой (для книг с небольшим количеством страниц); - в твердом переплете с клееным текстовым блоком; Материалы, используемые при производстве книги: - бумага текстового блока - офсетная (белая или кремовая) 80 г/м2 - мягкая обложка - бумага мелованная 250 г/м2; - ламинация обложки - матовая или глянцевая; - твердый переплет - картон 2 мм, каптал, белые форзацы, прямой корешок - сверхпрочный полимерный клей; - каждая книга упакована в термопленку. Каждый заказ обрабатывается в индивидуальном порядке: каждой книге, напечатанной по технологии Print-on-Demand, присваивается уникальный номер.