Analysis of Cattle Marketing System in Central Rift Valley of Ethiopia

Analysis of Cattle Marketing System in Central Rift Valley of Ethiopia

138651301
9562.5 руб.
Добавить в корзину
Описание
Ethiopia, one of the poorest countries in the world, has the largest livestock population in Africa. Livestock plays a vital role in the overall development of the country's economy. Yet, the existing income generating capacity of livestock as compared to its immense potentials in the country is not encouraging. One of the many reseasons is due to lack of rigorous marketing analysis done in the area that enables appropriate policy formulation and intervention. This book attempts to analyze cattle marketing system in central rift valley of Ethiopia.The study employed both primary and secondary data. Primary data were collected from the sample district's cattle producers, traders and butchers. Secondary data were also collected from different sources. Heckman two-stage econometric estimation procedure was employed to examine factors affecting cattle market participation and level of supply. The structure-conduct-performance approach was adopted for cattle marketing system analysis. Co-integration and error correction model was used for analyzing market integration. Appropriate policy consideration to develop well-informed interventions were also discussed.
Эта книга будет изготовлена в соответствии с Вашим заказом по технологии Print-on-Demand компанией ООО «Книга по Требованию». Print-on-Demand - это технология печати книг по Вашему заказу на цифровом типографском оборудовании. Книга, произведенная по технологии Print-on-Demand (POD) представляет собой классическую печатную книгу с соблюдением всех стандартов качества, от офсетной бумаги и плотного картона до качественного клея, используемого при изготовлении. Черно-белая текстовая или полноцветная иллюстрированная книга (в зависимости от исходного файла, подготовленного к печати) может быть изготовлена в разных вариантах: - в мягкой обложке (Клеевое Бесшвейное Скрепление); - скрепление скобой (для книг с небольшим количеством страниц); - в твердом переплете с клееным текстовым блоком; Материалы, используемые при производстве книги: - бумага текстового блока - офсетная (белая или кремовая) 80 г/м2 - мягкая обложка - бумага мелованная 250 г/м2; - ламинация обложки - матовая или глянцевая; - твердый переплет - картон 2 мм, каптал, белые форзацы, прямой корешок - сверхпрочный полимерный клей; - каждая книга упакована в термопленку. Каждый заказ обрабатывается в индивидуальном порядке: каждой книге, напечатанной по технологии Print-on-Demand, присваивается уникальный номер.