Книги
  • @
  • «»{}∼
An Optimization Approach Using Traditional Media

An Optimization Approach Using Traditional Media

138660838
8925 руб.
Добавить в корзину
Описание
Media plays a significant role in advertising so as to attract and persuade people to buy products/services. Traditional advertising media including: television, newspaper, magazine and radio medium channels are the focus of this study. Advertising agencies usually seek effective advertising strategies that attempt to analyze the impact of each dollar spent, on various ad medium channels, so as to maximize the number of potential customers' exposure. Therefore, the main objective of this study is to develop an optimization model using linear programming techniques to determine the optimal advertising cost to achieve a desired target of potential customers' exposure. The model is then solved using LINDO software. Three scenarios representing three companies of different levels of ad spending (budgets) are considered in this study. In addition two sub-scenarios are developed under each main scenario; i.e., restricted vs. unrestricted. In the restricted sub-scenarios, the model was forced to use the four traditional medium channels, while in the unrestricted ones; the model was left to select the optimal medium channel(s) amongst the four.
Эта книга будет изготовлена в соответствии с Вашим заказом по технологии Print-on-Demand компанией ООО «Книга по Требованию». Print-on-Demand - это технология печати книг по Вашему заказу на цифровом типографском оборудовании. Книга, произведенная по технологии Print-on-Demand (POD) представляет собой классическую печатную книгу с соблюдением всех стандартов качества, от офсетной бумаги и плотного картона до качественного клея, используемого при изготовлении. Черно-белая текстовая или полноцветная иллюстрированная книга (в зависимости от исходного файла, подготовленного к печати) может быть изготовлена в разных вариантах: - в мягкой обложке (Клеевое Бесшвейное Скрепление); - скрепление скобой (для книг с небольшим количеством страниц); - в твердом переплете с клееным текстовым блоком; Материалы, используемые при производстве книги: - бумага текстового блока - офсетная (белая или кремовая) 80 г/м2 - мягкая обложка - бумага мелованная 250 г/м2; - ламинация обложки - матовая или глянцевая; - твердый переплет - картон 2 мм, каптал, белые форзацы, прямой корешок - сверхпрочный полимерный клей; - каждая книга упакована в термопленку. Каждый заказ обрабатывается в индивидуальном порядке: каждой книге, напечатанной по технологии Print-on-Demand, присваивается уникальный номер.