Modern tunnel practice

Modern tunnel practice

142439332
Добавить в корзину
Описание
This historic book may have numerous typos and missing text. Purchasers can download a free scanned copy of the original book (without typos) from the publisher. Not indexed. Not illustrated. 1911 Excerpt: ...high, is driven and timbered, and over the caps are inserted four sheetsteel poling-boards. Ahead of A and below it, is driven a second heading B, 8x6 feet; this latter heading serves for the removal of the soil. From heading A a drift is carried right and left toward the haunches, steel poling-boards being inserted and braced by radial struts from the core below. On each haunch and at the same time the drifts D are driven and roofed in a similar manner, working toward the springing lines. When drifts C and D meet an annular space is dug out, 30 inches deep, or the width of the poling-boards; in this space the concrete arch is built on centers in 30-inch sections. The steel poling-boards referred to are made of No. 12 plate, 2 feet by 2 feet 6 inches in plan, and on each of the four sides is riveted a 2 x 2 x;?-inch angle, each drilled for four bolt-holes, used in connecting the plates. In operation, four crown-plates F1g. 84.--East Boston Tunnel; Atlantic Avenue Station: Method of Building Roof-arch. are inserted endwise at the top of heading A and bolted together and to the rear plates. The lateral enlargement, 5 feet high and 30 inches wide, is roofed in a similar way for every 2 feet gained. Normally, the advance heading is kept about 10 feet in advance of the arch ring. All the material from the headings A and B and the lateral drifts C is removed on muck cars running in the heading B; the spoil from the drifts D is passed down to cars in the bottom side drifts. The arch-ring centers were built in 30-inch sections, and the lagging is left off the ribs at the crown. A special floor is con structed for the concrete cars, as the arch work progresses, and at the level of the top deck of the shield through which the cars must pass on their way through ...
Эта книга будет изготовлена в соответствии с Вашим заказом по технологии Print-on-Demand компанией ООО «Книга по Требованию». Print-on-Demand - это технология печати книг по Вашему заказу на цифровом типографском оборудовании. Книга, произведенная по технологии Print-on-Demand (POD) представляет собой классическую печатную книгу с соблюдением всех стандартов качества, от офсетной бумаги и плотного картона до качественного клея, используемого при изготовлении. Черно-белая текстовая или полноцветная иллюстрированная книга (в зависимости от исходного файла, подготовленного к печати) может быть изготовлена в разных вариантах: - в мягкой обложке (Клеевое Бесшвейное Скрепление); - скрепление скобой (для книг с небольшим количеством страниц); - в твердом переплете с клееным текстовым блоком; Материалы, используемые при производстве книги: - бумага текстового блока - офсетная (белая или кремовая) 80 г/м2 - мягкая обложка - бумага мелованная 250 г/м2; - ламинация обложки - матовая или глянцевая; - твердый переплет - картон 2 мм, каптал, белые форзацы, прямой корешок - сверхпрочный полимерный клей; - каждая книга упакована в термопленку. Каждый заказ обрабатывается в индивидуальном порядке: каждой книге, напечатанной по технологии Print-on-Demand, присваивается уникальный номер.