Reaching the Un-Reached Farmers

Reaching the Un-Reached Farmers

142975028
9851 руб.
Добавить в корзину
Описание
To meet the food requirement of growing population, rapid strides were made in Indian agriculture. Several developmental programmes were launched by government for its steady and stable growth. But in all these programmes, only a part of the farming community was covered effectively, the left out were continuously been untouched. In order to achieve sustainable development in agriculture, there is a need to concentrate on this un-reached group. Based on factors responsible for un-reachedness and the personal, socio-psychological characteristics of un-reached farmers, an appropriate extension strategy was designed to reach the un-reached farmers.The strategy was divided in to five broad areas Viz., 'Education' as the primary concern followed by 'Reoriented extension activities', 'Economic concern', 'Technological concern' and 'Socio-psychological concern'. An appropriate and feasible model was designed to reach the un-reached farmers. This strategy will help the administrators, plicy makers and other personnel who are working in the field of agricultural extension in executing the extension programmes towards the objective of sustainable agriculture.
Эта книга будет изготовлена в соответствии с Вашим заказом по технологии Print-on-Demand компанией ООО «Книга по Требованию». Print-on-Demand - это технология печати книг по Вашему заказу на цифровом типографском оборудовании. Книга, произведенная по технологии Print-on-Demand (POD) представляет собой классическую печатную книгу с соблюдением всех стандартов качества, от офсетной бумаги и плотного картона до качественного клея, используемого при изготовлении. Черно-белая текстовая или полноцветная иллюстрированная книга (в зависимости от исходного файла, подготовленного к печати) может быть изготовлена в разных вариантах: - в мягкой обложке (Клеевое Бесшвейное Скрепление); - скрепление скобой (для книг с небольшим количеством страниц); - в твердом переплете с клееным текстовым блоком; Материалы, используемые при производстве книги: - бумага текстового блока - офсетная (белая или кремовая) 80 г/м2 - мягкая обложка - бумага мелованная 250 г/м2; - ламинация обложки - матовая или глянцевая; - твердый переплет - картон 2 мм, каптал, белые форзацы, прямой корешок - сверхпрочный полимерный клей; - каждая книга упакована в термопленку. Каждый заказ обрабатывается в индивидуальном порядке: каждой книге, напечатанной по технологии Print-on-Demand, присваивается уникальный номер.