Ранний доступ к распродаже только для Premium закончится через
0 дней 0 часов 0 минут
Успеть!
Max Weber and the Idea of Economic Sociology
Оставить отзыв
OZON
  1. Книги
  2. Бизнес-литература
  3. Экономика
Код товара: 1781996
-30%

Max Weber and the Idea of Economic Sociology

Оставить отзыв
Тип книги:
Издательство
Год выпуска
2000
Автор на обложке
Richard Swedberg
Количество страниц
92
Язык издания
Английский
Перейти к описанию

О книге

While most people are familiar with The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism, few know that during the last decade of his life Max Weber (1864-1920) also tried to develop a new way of analyzing economic phenomena, which he termed "economic s
3 664 ₽ 5 301 ₽
Примененные скидки (1)
183 балла при оплате Ozon.Card
От 196 руб./месяц в кредит

Доставка

В Москву
В наличии — осталась одна штука!
Доставка курьером, бесплатнозавтра, 19 января
, бесплатнозавтра, 19 января
Продавец:
OZON
  • Безопасная оплата: Банковской картой и ещe несколько способов оплаты
  • Возврат 7 дней
Гарантия легкого возврата
До 7 дней на возврат, полная гарантия

Описание

While most people are familiar with The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism, few know that during the last decade of his life Max Weber (1864-1920) also tried to develop a new way of analyzing economic phenomena, which he termed "economic sociology." Indeed, this effort occupies the central place in Weber's thought during the years just before his death. Richard Swedberg here offers a critical presentation and the first major study of this fascinating part of Weber's work.

This book shows how Weber laid a solid theoretical foundation for economic sociology and developed a series of new and highly evocative concepts. He not only investigated economic phenomena but also linked them clearly with political, legal, and religious phenomena. Swedberg also demonstrates that Weber's approach to economic sociology addresses a major problem that has haunted economic analysis since the nineteenth century: how to effectively unite an interest-driven type of analysis (popular with economists) with asocial one (of course preferred by sociologists). Exploring Weber's views of the economy and how he viewed its relationship to politics, law, and religion, Swedberg furthermore discusses similarities and differences between Weber's economic sociology andpresent-day thinking on the same topic. In addition, the author shows how economic sociology has recently gained greater credibility as economists and sociologists have begun to collaborate in studying problems of organizations, political structures, social problems, and economic culture more generally. Swedberg's book will be sure to further this new cooperation.

Характеристики

Издательство
Год выпуска
2000
Автор на обложке
Richard Swedberg
Количество страниц
92
Язык издания
Английский
Тип обложки
Мягкая обложка
ISBN
069107013X
Вес в упаковке, г
425
Информация о технических характеристиках, комплекте поставки, стране изготовления, внешнем виде и цвете товара носит справочный характер и основывается на последних доступных к моменту публикации сведениях

Издательства

  • Princeton University Press Издательство
Отзывы
Помогите другим пользователям с выбором — будьте первым, кто поделится своим мнением об этом товаре.
index
Реклама